Jezikovna ekskurzija v London za osmošolce

Tudi mi, učenci 8. razreda, smo končno dočakali ekskurzijo v London, ki smo jo res zelo dolgo in nestrpno pričakovali. V torek, 11. oktobra 2022, smo se v zgodnjih jutranjih urah so nas na parkirišču pod gradom že čakali učitelj Vojko Jurgec in učiteljica Ksenija Kovačič Žižek, ki sta prisotna na vseh ekskurzijah v London, zraven pa sta bili še gospa knjižničarka Alenka Kandrič ter svetovalna delavka Mateja Simonič. Naš vodič je bil gospod Željko Šalabalija. Učenci smo se poslovili od svojih staršev in začeli našo pot z dvonadstropnim avtobusom. Vsi smo bili polni pričakovanj. Nekateri smo bili tudi precej utrujeni in smo kar hitro zaspali. Približno štiri ure je trajala naša vožnja z avtobusom, vključno s postankom v Italiji, kjer smo lahko pomalicali. Ob približno 7. uri zjutraj smo prispeli na letališče Marco Polo v Benetkah, kjer smo naprej šli skozi vse varnostne preglede in skenerje, nato pa smo približno ob 10 uri poleteli proti Londonu. Za vse tiste, ki so prvič potovali z letalom, je bila to še posebej zanimiva nova izkušnja. Let je bil prijeten in brez turbulenc, trajal pa je približno uro in 45 min in ker smo vmes preleteli v drug časovni pas, smo v Londonskem prispeli okrog 11. ure. Na letališču Gatwick v Londonu nam je gospod Željko podal še nekatere najpomembnejše informacije, nato pa smo se z vlakom odpeljali do hotela Premier Inn v East Croydonu. Svojo prtljago smo pustili v eni izmed hotelskih sob in iz njih vzeli le najbolj nujne stvari, ki smo jih potrebovali pri ogledu Londona. Naša prva točka ogleda je bila najstarejša in največja trgovina igrač na svetu Hamleys, kjer smo tudi imeli nekaj časa, ki smo ga lahko izkoristili za raziskovanje in nakupovanje. Ker gre za trgovino z igračami, je bilo res težko priti iz nje, ne da bi kaj kupili. Pa čeravno zgolj enega ‘pliškota’, saj si bili res vsi tako luštni, po vrh vsega pa jih je bilo še toliko na izbiro, da nismo vedeli, katerega bi izbrali. Iz trgovine smo nekateri prišli s polnimi vrečkami. Ker smo bili že kar precej lačni, smo se odpravili na zgodnjo večerjo v Pizza Hut. Pice so bile odlične, na voljo pa smo imeli tudi veliko dodatkov kot so solata, čips, razne omake itd. Tudi različnih pijač ni manjkalo, zato smo se s polnimi trebuhi odpravili do ene izmen največjih londonskih znamenitosti, in sicer do London Eye. Vsak oddelek je šel v svojo kapsulo z dvema učiteljema. ‘Vožnja’ je trajala približno 40 minut. Razgled s ‘kolesa’ je bil res čudovit, zato je nastalo res ogromno slik in posnetkov. Sledil je sprehod po Londonu mimo Narodne galerije in preko kitajske četrti na Leicester Square, kjer smo zavili v prodajalno M&M’s in si napolnili lončke z najrazličnejšimi M&M bomboni, ki so bili zelo okusni. Nasproti je bila še Lego trgovina, v kateri smo lahko videli zelo zanimive strukture sestavljene iz lego kock. Z podzemno smo se odpeljali do postaje Victoria, nato pa z nadzemno železnico do hotela, kjer smo pred spanjem še razpakirali kovčke ter malo poklepetali.

Po nadvse zanimivem, poučnem in dolgem prvem dnevu smo se naslednji dan z veseljem zbudili in se pripravili na nove dogodivščine drugega dne. Za dodatno energijo smo si postregli še z obilnim angleškim zajtrkom in že smo pred hotelom čakali na podrobnejše informacije, kaj vse bomo počeli. Od hotela smo se peš odpravili do vlaka, ki je bil le nekaj minut stran in se odpeljali do postaje Victoria, saj smo se namreč namenili ogledat Buckinghamsko palačo. Še prej smo spoznali našega angleškega vodiča, gospoda Roba, ki nam je delal družbo skoraj ves dan in nam podrobno razložil stvari, ki so nas zanimale. Ko smo z gospodom Robom prišli do palače, nam je najprej povedal nekaj o sami zgodovini zgradbe, razložil pa nam je tudi pomen kraljeve in britanske zastave. Nato nas je čakalo nekaj prav posebnega, saj smo imeli možnost ogledati menjavo straže. Stražarji so oblečeni v rdeča oblačila in imajo zanimive črne klobuke iz medvedjega krzna. Po končani menjavi, smo se sprehodili po parku sv. Jamesa, kjer smo lahko videli tudi veliko veveric. Izvedeli smo, da jih Angleži ne marajo preveč, saj gre za sive veverice, ki so številčno zelo prekosile angleške rdeče veverice. Bob nam je povedal, da se v eni od londonski restavracij dobi celo veveričja pita. Na poti do galerije smo se večkrat ustavili in gospod Rob nam je vsakič povedal kar nekaj zanimivosti, ki jih nismo vedeli. Ob prihodu v Narodno galerijo smo dobili nalogo narediti selfije s tremi svetovno znanimi slikami in jih objaviti v naši ekipi V MS Teams. Sledil je sprehod do parlamenta in Big Bena, nato pa obisk Camden Towna, kjer smo imeli še nekaj časa za nakup spominkov. Sledila je večerja v pravem angleškem pubu, nato pa nas je čakal še najbolj vznemirljiv del tega dne – muzikal Grease. Zgodba govori o dveh srednješolcih, ki se zaljubita na plaži, a se na žalost  morata kaj kmalu posloviti. Vse se pa obrne, ko se v zadnjem letniku srednje šole na enkrat znajdeta kot sošolca. Zgodbo popestrita odlična glasba in ples. Angleški obiskovalci so bučen aplavz namenili dvema zvezdnikoma, ki igrata v muzikalu, in sicer Jasonu Donovanu in Petru Andreju. Po končanem muzikalu smo se precej pozno utrujeni vrnili do hotela.

Jutro tretjega dne se je začelo z okusnim zajtrkom, nato pa smo se ob 9.15 odpravili do prve točke tega dne, in sicer do Natural History Museum, to je do prirodoslovnega muzeja. Učitelji so nam spet dali naloge, za katere smo imeli dve uri, da jih rešimo. Muzej je ogromen in ogled je bil za nas res bogata izkušnja. Sledil je ogled znanstvenega muzeja (tj. Science Museum), ki je nekoliko manjši, zato smo tam preživeli manj časa. Videli smo lahko, kako deluje človeško telo, kakšne gospodinjske aparate so uporabljali v preteklosti. Zanimiv je bil tudi oddelek z letali. Sledil je sprehod do Albertovega spomenika pri Royal Albert Hall, nato pa smo se s podzemno železnico odpravili do stadiona Stamford Bridge, kjer igra nogometni klub Chelsea. Naša pot se je nadaljevala v še en muzej, in sicer v muzej voščenih lutk Madame Tussauds. Tam smo se lahko slikali s številnimi znanimi še živečimi in umrlimi znanimi osebnostmi, tudi s preminilo kraljico Elizabeto II. Od tam smo se odpravili do verjetno najbolj znanega mostu na svetu Tower Bridga, ki je bil zares izjemen, nato pa mimo Shakespearovega gledališča čez milenijski most do katedrale sv. Pavla. Tokrat nas je čakala večerja v Burger Kingu, po raziskovanju trga Leicester pa smo se odpravili nazaj v hotel.

Dogodivščine, ki smo jih doživeli v prečudovitem Londonu so se  počasi začele iztekati. Zadnji dan smo preživeli zelo pestro, saj smo po zajtrku svojo prtljago odnesli v eno izmed hotelskih sob, nato pa smo se, tako kot vse ostale dni, ob 9.15 zbrali pred hotelom in odšli do podzemne železnice. S podzemno železnico smo se peljali do poslovnega središča v Londonu Canary Wharf, kjer smo videli  moderno arhitekturo – visoke in lepe poslovne zgradbe.  V Londonu je veliko zelenih površin in eden takih je tudi greenwiški park, ki je ena največjih zelenih površin v JV Londonu in eden izmed kraljevih londonskih parkov. V tem parku se na vrhu hriba bohoti znameniti astronomski observatorij, čez katerega teče ničelni poldnevnik, ki ga poznamo  kot greenwiški poldnevnik. Na njem smo se tudi slikali, in sicer tako, da smo z eno nogo stali na vzhodni zemeljski polobli, z drugo pa na zahodni. Tam smo si ogledali tudi spomenik generala Wolfa, ki stoji na lepi razgledni točki. Seveda smo, kot že večkrat v preteklih dneh, naredili skupinsko fotografijo. Pot nas je nato vodila  do ladje na kopnem, to je do ladje Cutty Sark, v kateri je danes muzej. Po kosilu smo se odpravili na ladjico, ki nas je popeljala po reki Temzi, od koder smo videli znamenitosti Londona, kot sta npr. Big Ben in Tower Bridge, še z druge perspektive. Po  poti do hotela, kjer smo imeli prtljago, smo se že počasi poslavljali od veličastnega Londona. Po prevzemu prtljage smo se s podzemno železnico odpravili do letališča  Gatwick. Čakal nas je check-in in nato še carinski pregled, nato pa čakanje na naš povratni let v Benetke.

Bye bye, London. You really are amazing!

Naš polet, ki je trajal 1h 45m, se je zaključil na letališču Marco Polo, kjer nas je že čakal avtobus, ki nas je odpeljal nazaj v Slovenijo. Polni doživetij in kar utrujeni smo nekateri na avtobusu zaspali. Ura je odbila približno 3 zjutraj, ko je avtobus zavil na parkirišče pod gradom, kjer so nas čakali naši starši.

Po tej nepozabni ekskurziji bi se tudi mi radi zahvalili učiteljema Vojku Jurgecu in Kseniji Kovačič Žižek ter spremljevalkama Mateji Simonič in Alenki Kandrič. Posebna zahvala gre tudi našemu izjemnemu vodiču Željku Šalabaliji, konec koncev pa tudi našim staršem, ki so nam to ekskurzijo tudi omogočili.

Zapisali: Ula Čeh, Tiana in Timotej Mlakar, Eva Ritonja ter Staša Kovačič, 8. b

(Skupno 526 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...