Jezikovna ekskurzija v London za osmošolce

V torek, 3. oktobra 2023, je končno prišel dan, ki smo ga vsi osmošolci tako nestrpno pričakovali. Najbrž bi lahko rekla, da je ekskurzija v London ena najboljših stvari, ki se ti zgodijo med osnovnošolskim šolanjem.

V torek okrog 3. ure zjutraj smo se tako dobili na parkirišču pod gradom, kjer so nas že čakali naša razrednika, Vojko Jurgec in Doroteja Širovnik, učiteljica Ksenija Kovačič Žižek ter naš vodič, ki je tudi direktor agencije LTA, Željko Šalabalija. V prtljažnik avtobusa smo oddali prtljago, preverili, če imamo potovalne dokumente, se poslovili od staršev in naše potovanje se je že začelo.

Še preden smo se prav zavedali, da se je začelo zares, smo že prispeli do letališča v Benetkah, kjer smo opravili potrebne letališke preglede, vmes tudi malo pomalicali, saj je bila za nami res dolga vožnja ter se vkrcali na letalo. Večina učencev je bila prvič na letalu, zato je bil polet za nekatere tudi malo »strašljiv«. Pa ne za dolgo, saj ko je letalo vzletelo, so vsi strahovi hitro izpuhteli.  Let je bil res odličen in že smo stopili na londonska tla. Na letališču nam je g. Željko povedal nekaj pomembnih informacij o našem potovanju – od podzemne železnice do vedenja v prometu. Z vlakom smo se odpeljali do našega hotela, kjer smo odložili našo prtljago, nato pa se z nadzemno železnico odpravili do postaje Victoria ter s podzemno do postaje South Kensington. Moram reči, da je bilo potovanje po Londonu res zabavno, saj je bila vožnja s podzemno železnico za nas nekaj novega.  S postaje smo se odpravili do prvega od dveh muzejev, ki sta bila prvi dan na seznamu, in sicer Natural History Museum.  Muzej je ogromen in zelo zanimiv, dobili pa smo tudi različne naloge, ki smo jih v tem času morali opraviti. Sledil je še obisk Science Museum, ki pa je bil nekoliko krajši, saj je tudi sam muzej nekoliko manjši. Po mestu smo se nato sprehodili skozi elitno četrt in si ogledali Royal Albert Hall in Albertov spomenik. Sledil je čas za zasluženo večerjo, ki smo jo imeli v angleškem pubu z imenom Belushi’s. Hrana je bila res odlična. S polnimi želodčki smo si za konec ogledali slavni Tower Bridge v večernih lučkah. S podzemno smo se nato odpravili v hotel, kjer smo takoj »popadali« v postelje in si nabrali novih moči za naslednji dan.

Naslednje jutro smo vstali z velikim veseljem in pričakovanji. Seveda smo najprej zajtrkovali v hotelu, kjer smo imeli na voljo tudi tradicionalni angleški zajtrk. Prva postaja drugega dne je bila Buckinghamska palača, kjer smo si ogledali menjavo straže. Ta dan nas je spremljal »angleški« vodič Rob, ki pravzaprav prihaja iz Irske. Za nas je pripravil zanimivo igro raziskovanja kraljevega Londona »Bingo«, ki smo jo reševali tekom celega dne. Z njim smo še dodatno urili našo angleščino. Po menjavi straže smo se sprehodili do trga Trafalgar Square, tam pa zavili v National Gallery. Galerija je res čudovita in videli smo nekaj izjemno znanih slik, med drugim Van Goghove Sončnice. Naslednja postojanka je bila Covent Garden, ki je res velika tržnica, kjer se zmeraj kaj dogaja. Tam smo si kupili nekaj za kosilo in si ogledali tamkajšnje trgovinice. Zanimivo je, da je kljub velikosti, ogromnemu številu ljudi in majhnemu številu košov za smeti, London izjemno čisto mesto. Seveda ne moreš iz Londona, ne da bi se slikal z znamenitimi telefonskimi govorilnicami in to smo tudi storili. Nato smo se ustavili ob Houses of Parliament in si ogledali Elizabeth Tower, v katerem je slavni zvon po imenu Big Ben. Bil je res čudovit in kot iz pravljice. Drugi dan nas je čakal tudi London Eye, s katerega smo videli, kako ogromen je London s ptičje perspektive. Po dolgem dnevu polnem hoje smo se res veselili večerje. Tokrat smo večerjali v slavni piceriji Pizza Hut, kjer so bile pice res okusne. Zraven pice smo lahko izbrali tudi različne solate. Ko smo se najedli, je sledil sprehod po kitajski četrti China Town do Leicester Squarea,  kjer smo imeli nekaj časa, da smo se malo sami sprehodili naokrog in si vse ogledali. S podzemno smo se pozno zvečer vrnili v hotel in spet padli v posteljo, saj smo prehodili rekordno število korakov.

Po obilnem zajtrku smo tretji dan najprej zavili do slavnega trga Piccadilly Circus in se mimo ogromno trgovin sprehodili do Regent Street, kjer smo zavili v eno največjih  trgovin z igračami Hamleys. Ta trgovina so res sanje vsakega otroka, saj tam najdeš vse vrste igrač za vse starosti – od najmlajših pa do najstnikov. Po obisku trgovine smo se ustavili na železnici King’s Cross, ki je znana po peronu 9 ¾  iz Harry Potterja. Tam smo imeli nekaj časa, da si kupimo kaj za pod zob. Sledila pa je »glavna atrakcija« dneva in to je bil obisk muzeja voščenih lutk Madame Tussauds. V muzeju je bilo res posebno ozračje, saj si že ob vstopu dobil občutek, kot da si med samimi slavnimi osebami. Slikali smo se s številnimi zvezdniki, sprehodili pa smo se tudi skozi hišo strahov, ki je nova pridobitev muzeja. Odlična je bila vožnja s »taksiji«, ki so nas popeljali skozi zgodovino Londona. Na koncu pa smo si ogledali še zabaven film v 4D tehniki. Sledil je obisk alternativnega dela Londona imenovanega Camden Town, kjer smo nakupili spominke. Tam smo zavili v angleški pub The Ice Wharf, kjer smo imeli večerjo, ki je bila res odlična. Vrhunec dneva nas je čakal po večerji, saj je sledil ogled slavnega muzikala »Grease«, ki nas je vse zares navdušil. Utrujeni po dolgem dnevu smo se zelo pozno odpravili v hotel na zaslužen počitek.

Na žalost je prišel dan, ki smo ga najmanj pričakovali in to je bil naš zadnji dan, ko nas je čakal odhod domov. Po zajtrku smo dan začeli v Cityju, to je območje ogromnih stolpnic in poslovnih kompleksov, znanem tudi kot finančnem centru Londona. Pot nas je nato vodila v Greenwich, kjer smo se skozi park sprehodili na vrh hriba do observatorija. Tam smo si ogledali poldnevnik, ki deli Zemljo na vzhodno in zahodno poloblo. Lahko bi rekli, da smo bili na »robu« sveta. Po obveznem fotografiranju smo se sprehodili do ladje Cutty Sark, nato pa se z ladjico popeljali po reki Temzi in tako lahko opazovali še več prelepih delov Londona. Z ladjico smo se zapeljali tudi pod slavnim Tower Bridgom, ki od blizu res zgleda čudovito. Po izkrcanju smo se sprehodili še do Towra in naredili »obvezno« skupno fotografijo pred Tower Bridgeom. Na postaji Victoria smo imeli kosilo, nato pa je na žalost že napočil čas za vrnitev v hotel, kjer smo prevzeli našo prtljago in se odpravili do letališča. Po opravljenih pregledih smo še nekoliko počakali na let, ki je rahlo zamujal, nato pa se vkrcali na letalo. Let do Italije je bila res zabaven, po letu pa nas je že čakal avtobus in utrujeni smo se odpravili na Ptuj. Nekaj pred četrto uro zjutraj smo prispeli domov polni prečudovitih spominov in res lepih doživetij.

Vedno sem razmišljala, kako bo, ko bomo pisala članek o tem, kako smo se imeli v Londonu. Sedaj lahko z gotovostjo trdim, da je ta ekskurzija nekaj nepozabnega. Ne samo, da smo videli in izkusili to izjemno velemesto, ampak smo se hkrati zbližali drug z drugim. Res lahko rečem v imenu vseh, da smo izjemno hvaležni za to doživetje, ki ga ne bomo nikoli pozabili!

Zapisala: Pia Peršuh, 8. b

(Skupno 405 obiskov, današnjih obiskov 1)

Morda vam bo všeč tudi...