BRANJE NE POZNA MEJA

BRANJE NE POZNA MEJA/ČITANJE NE POZNAJE GRANICE

V šolskem letu 2015/2016 smo, učenci 5. b razreda, v sklopu mednarodnega projekta Branje ne pozna meja/Čitanje ne poznaje granice, izvajali bralni projekt, skupaj z našo knjižničarko Alenko Kandrič in razredničarko Simono Jakomini.

Sprva smo, v nadaljevanjih, na glas brali knjigo hrvaške avtorice Ivane Brlić Mažuranić: Čudovite dogodivščine vajenca Hlapiča.

Nato smo skozi različne oblike pouka (s pogovorom, reševanjem različnih učnih listov, literarnim ustvarjanjem – pisanjem pesmi, sestavkov, mnenj…) podrobno obdelali vsebino zgodbe in književne junake. Ob tem je nastala tudi čudovita obnova zgodbe v pesmi, ki jo je napisala sošolka Vita Lazić:

ČUDOVITE DOGODIVŠČINE VAJENCA HLAPIČA
(obnova zgodbe skozi pesem)

1.

Vajenec Hlapič je nove dogodivšine ujel

in zraven psa Bundaša vzel.

Ko je hodil in hodil,

ga je črni človek izpod mostu spodil.

Na potovanju srečal je Gito,

njeni lasje so bili kot žito.

2.

Na kmetiji imeli so zabavo,

saj Gita imela je cirkuško predstavo.

Čez noč se je v Gregorjevi hiši požar vnel

in zraven skoraj celo streho zajel.

Je Gregorjeva mati za sinom jokala

in Hlapiču robec za Gregorja dala.

3.

Pot se je nadaljevala

in jih do trga v mestu pripeljala.

Sta revčku košare prodajati pomagala

in bogataša z zlatom obmetala.

Ko sta se v cirkus splazila,

sta ju gospodar in črn mož presenetila.

4.

Slišala sta, da črn mož hudobne načrte je imel,

saj Markovo kravo vzeti je hotel.

Na poti so mojstra Mrkonjo srečali

in pozornost Markove mame povečali.

Črnega moža pa ni in ni bilo

in življenje postalo je spet lepo.

5.

Izkaže se, da je Marica v resnici Gita.

Zrasteta in se s Hlapičem naposled poročita.

Hlapič po mlekarju dediščino dobi

in postane čevljar, kot se seveda spodobi.

Lotili smo se tudi raziskovanja o življenju pisateljice. Pregledali smo knjige, nekatere  informacije pa poiskali na spletu. Nato smo izdelali še elektronske prosojnice z njenim življenjepisom. K tem smo kasneje dodali še naše vtise, mnenja, fotogalerijo našega dela in drugo.

Seveda smo književne junake in dogajanje v knjigi tudi likovno upodobili. Pri tem nas je vodila Lea Kralj – naša učiteljica likovne umetnosti. Nastala so zanimiva likovna dela, ki smo jih uporabili tudi za izdelavo knjižnih kazalk.

Ker smo projekt izvajali v sodelovanju z OŠ Đuro Ester Koprivnica iz sosednje Hrvaške, smo raziskovali tudi o njihovem mestu in o tem izdelali plakat. Izvedeli smo veliko zanimivega. O svojem delu smo v petek, 27. 5. 2016,  poročali učencem 5. d razreda OŠ Đuro Ester, ko smo jih obiskali. Poleg naše predstavitve smo se udeležili še dveh delavnic likovne in literarne. Popeljali so nas po mestu Koprivnica, da smo ga tudi v živo spoznali. Nato pa smo se udeležili še njihove kulturne prireditve, saj so ravno takrat praznovali svoj dan šole.

V projektu smo uživali. Naučili smo se veliko novega in zanimivega. Stkale so se nove prijateljske vezi. Srečanje z našimi vrstniki iz Hrvaške nam bo zagotovo ostalo v nepozabnem spominu. Več o našem izvajanju projekta si lahko ogledate v galeriji slik in PowerPoint predstavitvi.

Učenci 5. b z mentoricama Alenko Kandrič in Simono Jakomini

Povej naprej ...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someone